Asia
AFC
Advertisements

Satu kejutan besar dijangka bakal diadakan di Piala Asia 2023 yang bakal membuka tirainya malam ini.

Advertisements

Perkara ini diumumkan oleh Pengarah Eksekutif Pemasaran dan Komunikasi LOC, Hassan Al-Kuwari pada sidang media yang diadakan Rabu di Pusat Media Utama Piala Asia AFC Qatar 2023.

Qatar menzahirkan kesediaan sepenuhnya untuk menganjurkan kejuaraan benua untuk kali ketiga dan berharap untuk mengalu-alukan peminat dari seluruh dunia.

Advertisements

“Qatar bersedia untuk mengalu-alukan pasukan terbaik dari Asia ke apa yang kami harapkan akan menjadi edisi terbaik Piala Asia AFC. Stadium dan infrastruktur sukan kami bersedia untuk menyampaikan kejohanan yang tidak dapat dilupakan kepada pemain dan peminat,” katanya.

Pengalaman menjadi tuan rumah Piala Dunia 2022 membantu Qatar untuk melakukan persiapan yang lebih baik bagi penganjuran kali ini.

Advertisements

“Lebih setahun yang lalu, Qatar menjadi tuan rumah Piala Dunia yang luar biasa. Piala Asia membina legasi sukan ini dan mengesahkan tempat Qatar sebagai modal sukan global,” ujarnya.

Sebanyak 51 perlawanan akan dimainkan di sembilan stadium dari 12 Januari hingga 10 Februari 2024. Ini termasuk tujuh stadium yang sebelum ini menganjurkan perlawanan semasa venue Piala Dunia FIFA Qatar 2022.

Setakat ini, lebih 900,000 telah dijual dengan peminat dari Qatar, India, Arab Saudi, Jordan, Filipina dan Indonesia mendahului. Semua tiket untuk kejohanan adalah digital dan boleh dibeli dari tiket peringkat kumpulan termasuk beberapa pilihan tempat duduk yang boleh diakses untuk peminat kurang upaya.

Advertisements

Weekly Contest & Free Gift

Join us on Telegram today.

Join Telegram