fbpx
Lluis Gene/Pool/AFP/Getty Images

Euro 2020: Martinez Hantar Ronaldo Ke Kampung Halaman

807 views

Trending Hari Ini

Sorry. No data so far.

Share on:
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram

Jurulatih Belgium, Roberto Martinez memuji mentaliti pasukannya yang kuat setelah mereka mengakhiri kemaraan juara bertahan Portugal daripada mempertahankan Kejuaraan EURO dengan kemenangan 1-0 dalam pertemuan 16 terakhir di Seville pada hari Ahad.

Martinez berpuas hati dengan cara pemainnya menyerang dan bertahan.

“Ianya bukan berkenaan sebagus manapun kami, tetapi bagaimana kami dapat menyesuaikan diri dengan kemampuan Portugal: Mereka melakukan apa yang mereka perlukan untuk menang – sebab itulah mereka adalah juara Eropah sekarang. Mereka tahu bagaimana mengambil detik-detik yang boleh menyakitkan hati anda, tetapi saya rasa kami mempunyai fokus yang luar biasa dan bertahan dengan baik, ” kata Martinez dengan wajah girang semasa sesi akhbar.

belgium portugal ronaldo euros Euro 2020: Martinez Hantar Ronaldo Ke Kampung Halaman
Lluis Gene/Pool/AFP/Getty Images

“Kami bermain permainan yang sangat bagus pada babak pertama, mengawal dan menjaringkan gol yang sangat bagus.”

“Pada babak kedua, lebih banyak momentum terarah kepada Portugal dan kami harus menunjukkan mentaliti yang luar biasa. Ini mengenai aspek disiplin, taktikal dan kami tidak pernah kehilangan fokus.”

“Ada saat-saat sukar ketika Portugal berusaha kembali pada minit-minit terakhir perlawanan, tetapi usaha kami memberikan saya kepuasan yang luar biasa kerana inilah yang diperlukan oleh pasukan untuk menang”.

“Kita semua tahu bakat yang kami (Belgium) miliki dan kemampuan bola sepak yang kami mampu lakukan, tetapi hari ini kami menunjukkan semua elemen lain yang diperlukan. Sebagai jurulatih, saya tidak boleh berbangga. “

Bagaimanapun, Martinez bakal menunggu laporan imbasan kecederaan pemain utama Eden Hazard dan Kevin de Bruyne, yang katanya akan menjalani imbasan pada hari Isnin dan berehat selama 48 jam berikutnya.

Tiada jaminan status kedua-dua pemain ini bakal beraksi atau tidak untuk pertembungan seterusnya menentang Itali pada hari Jumaat.

Dapatkan notifikasi pantas di Telegram

Berita, rangkuman perlawanan dan temuramah terus ke telefon bimbit anda.
Share on:
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on twitter
Share on telegram