KL City vs Negeri Sembilan: Gol Saat Akhir Pastikan Negeri Sembilan Ikat KL City
Liga Super
KL City FC
Advertisements

Pertembungan aksi Liga Super minggu 17 antara pasukan KL City dan Negeri Sembilan berkesudahan dengan keputusan memihak kepada tuan rumah.

Kedua-dua pasukan menurunkan kesebelasan terbaik dalam usaha untuk meraih 3 mata bagi memperbaiki kedudukan dalam Liga Super.

The City Boys beraksi dengan cukup baik untuk mendapatkan gol pendahuluan namun berjaya disekat oleh barisan pertahanan lawan yang kebal mengekang asakan.

Advertisements

Anak didik K. Devan memperoleh peluang terbaik menerusi gerakan oleh Mahali Jasuli namun rembatan pemain itu tersasar ke bahagian kiri Kevin Ray Mendoza.

Gol yang ditunggu-tunggu akhirnya tiba apabila Romel Morales memanfaatkan kekalutan dalam kotak penalti untuk memberikan gol pembukaan.

Advertisements

Bersambung babak kedua, Negeri Sembilan memperoleh peluang terbaik namun sepakan percuma oleh Tomi Mawat Bada hanya melintasi gawang gol KL City.

Peluang kedua terbaik dimiliki ketika serangan balas pantas namun percubaan A. Selvan tersasar.

Advertisements

Negeri Sembilan memperoleh gol saat akhir menerusi percubaan Zainal Abidin dalam kawasan penalti.

Aksi berikutnya menyaksikan anak buah Bojan Hodak berdepan JDT dalam aksi final Piala FA manakala Negeri Sembilan berdepan Terengganu pada 28 Julai kelak.

Advertisements
Weekly Contest & Free Gift

Join us on Telegram today.

Join Telegram