Romel Morales & Paulo Josue Jadi Pemain Naturalisasi Tak Lama Lagi?
Dunia
KL City FC
Advertisements

Dua pemain import KL City, Paulo Jouse dan Romel Morales bakal menjadi pemain naturalisasi tak lama lagi.

Menurut laporan New Straits Times, setiausaha agung KLFA, Nokman Mustafa menyatakan bahawa proses permohonanan akan selesai menjelang akhir tahun ini. 

Difahamkan, pihak KLFA akan menyelesaikan proses permohanan ketua pasukan KL City, Paulo Jouse pada bulan Oktober ini dan kemudiannya akan disusuli Romel Morales dijangka bulan November depan. 

Advertisements

Seperti yang dilaporkan, prestasi cemerlang duo pemain KL City sepanjang musim ini telah menarik minat jurulatih skuad kebanggsaan, Kim Pan-gon. 

 “Bagi saya, Josue adalah pemain tengah terbaik di Malaysia. Tanpa dia, saya tidak fikir KL City boleh pergi jauh. Kerana dia kita berada di tempat kita hari ini,” kata Nokman dipetik daripada New Straits Times. 

Advertisements

Paulo Jouse sertai KL City pada tahun 2017 dan telah membuat 24  penampilan, menjaringkan 11 gol serta 8 bantuan gol bersama City Boys pada musim ini.

Bagi Romel Morales pula, beliau sertai KL City pada tahun 2021 dan telah berkelana di Liga Malaysia sejak 2015. Beliau membuat penampilan sebanyak 21 perlawanan dan berjaya menjaringkan 6 gol serta 2 bantuan gol buat City Boys. 

Advertisements

Duo pemain ini bakal membantu KL City sekali lagi mencipta sejarah apabila bakal beraksi di playoff Final AFC Cup Interzone pada Rabu ini.

Weekly Contest & Free Gift

Join us on Telegram today.

Join Telegram